verslag 2; Guilin, Kunming, Dali. - Reisverslag uit Dali, China van Joep en Maurice - WaarBenJij.nu verslag 2; Guilin, Kunming, Dali. - Reisverslag uit Dali, China van Joep en Maurice - WaarBenJij.nu

verslag 2; Guilin, Kunming, Dali.

Blijf op de hoogte en volg Joep en Maurice

21 November 2015 | China, Dali

Nihou! (hallo in het Chinees)

In de avond kwamen we aan in Guilin waar ons een verassing stond te wachten, we kwamen heel blij de trein uitlopen met ons korte broekje en hempie maar het bleek hier ff 15 graden kouder te zijn, brr..

We moesten nog eten dus vroegen in het hostel of hun misschien een lekker eettentje wisten, er bleek in Guilin dus een foodstreet te zitten en als er een ding is waar wij van houden is dat lekker eten, top!!

De volgende dag keken we uit het raam en tot onze verbazing regen het pijpenstelen.. dat bleek zo de hele week door te gaan, ons plan om met de boot naar Yanshou te gaan viel dus in duigen, jammer want dat bleek een vette trip te zijn. :(

Om naar Kunming te gaan moesten we een treinrit maken van 20 uur oftewel dit werd onze eerste nachttrein. Dat beviel prima want je slaapt zo'n acht uur (het is alsnog tering lang).
De trein vertrok om 16:21 dus we moesten nog wel de avond volmaken. Om lekker in slaap te komen kochten we 2 kleine flesjes chinese alchohol. We kwamen op het goede idee om te gaan 31'en, degene die verloor moest een slok nemen.
In de trein bleek dit niet ongezien (logisch met wel 40 chinese in een coupé) want binnen 30 minuten stond er al een chinese jongen te kijken , wij zijn natuurlijk de moeilijkste niet dus vroegen of hij mee wilde doen.
Na wel 20 keer te hebbben uitgelegd hoe het allemaal moest begon hij het te snappen. We kunnen dus zeggen dat we een Chinees die vrijwel geen engels kon hebben leren 31'en natuurlijk moest ie ook een slok nemen als hij verloor, tot op de dag van vandaag denken we nog steeds dat hij de hele tijd expres verloor haha.

Aangekomen in Kunming en het zonnetje scheen behoorlijk lekker (20 graden). Dus de keuze om naar Kunming te verkassen is een goede geweest. We hebben die dag mooi ff gechilt en de volgende dag hebben we een kleine hike gelopen door de bergen van Kunming waar we op het eind een prachtig uitzicht hadden over heel Kunming (foto's volgen). Hiken is wel een beetje ons ding dus dat gaan we vaker doen!

Uiteindelijk bleek Kunming niet een heel boeiende stad dus we besloten weer door te reizen naar Dali. Dit hebben we na die hike met een nachttrein gedaan om zo ook weer hostelkosten te besparen. Het enige minpunt was de aankomsttijd van 5 uur 's ochtends... We wilde naar het hostel en lieten een taxi ons erheen brengen. Eenmaal 'aangekomen' zei de chauffer in gebrekkig Chinees/Engels dat we 100 meter rechtdoor moesten lopen om zo het hostel te vinden. Pikkendonker en geen hond te bekennen liepen we maar die 100 meter, geen hostel te zien natuurlijk.. Na wat te hebben afgestruunt kwamen we eindelijk aan bij het hostel die om 6 uur 's ochtends nog dicht bleek te zijn, en ja.. ook om kwart over 7 nog.. hebben wij dus ff ruim een uur buiten gezeten met 4 graden....

Uiteindelijk ging een hostel daarnaast wel open en hebben besloten om daar heen te gaan. Diezelfde dag hebben we een scootertje gehuurd en zijn we door het oude gedeelte van Dali inclusief een tering groot meer gereden.

We spraken wat mensen die vertelden dat we geluk hadden omdat vanavond een van de grootste feesten van Dali zou zijn. Dit feest was maar 2 keer per jaar dus het zou echt leip worden.. yeah right. We verwachtte dus zo'n duizend man maar uiteindelijk zijn we beland op een of ander vaag Chinees hippiefeest met ongeveer 70 hippies waar we het vermoeden van hebben dat er wel een paar goed onder invloed waren, geef ons maar een corona'tje. Was wel lachen om een keer mee te maken.

De volgende avond liepen we door de stad en zagen we toch wel een aantal heel goed uitziende chinese meiden. We wisten al dat er een grote barstreet was dus besloten ons om te kleden en ff lekker te gaan zuipen.
Uiteindelijk belandde we in een bar waar een Chinees meisje ons gratis bier aanbood voor de rest van de avond, goed bezig zuster!!
Er waren wel 10 barretjes maar in elke bar zaten maar 20 mensen dus heel erg uitgaan was het jammer genoeg niet.
In China is het een gewoonte om op een avond wel zo'n 4800 keer te proosten en dus bier te shotten (watjes), mja met gratis bier kunnen wij wel shotten haha.

De volgende dag besloten we toch de Cangshan mountain op te hiken (ongeacht de kleine kater).
Zonder geld kwamen we aan bij een hutje die ons om entree vroeg, fuck en nu? We moesten en zouden die berg beklimmen dus besloten gewoon ergens random de berg op te gaan, in het begin ging het goed want er was wel een soort van klein pad.
Uiteindelijk een uur gelopen te hebben over een berg inclussief een kerkhof waar letterlijk over de graven heen liepen konden we echt niet meer verder dus besloten we terug te gaan. Dit was een goede keus want we kwamen uit aan de goede kant van de ingang waar we letterlijk het hutje konden zien, weer 6 euro pp bespaard dus haha! We konden nu dus het echte pad lopen.
De hike viel ons wel ff zwaarder dan gedacht want we gingen serieus 35 graden omhoog (met Joep ze timmermans oog gemeten, dus dat moet wel kloppen) via kleine klei paden met losse stenen. Uiteindelijk voelde we ons watjes want er kwam een man van 50 de berg afgerend met ongeveer 15 kg aan takken en struiken op z'n rug.
We kwamen aan op de top en dan weet je pas waar je het voor doet, het uitzicht is echt ongelooflijk mooi. Tijd voor een aantal selfie's op een rots met een meter achter ons een afgrond van minimaal 300 meter diep, sorry vrienden en familie thuis we konden het niet laten.

voor zo ver, Ciao!